X
Informacja o cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies
Jesteś w:Home» DKB jako Dystrybutor » Informacja - DKB jako Dystrybutor

Informacja - DKB jako Dystrybutor

Informacja o dystrybutorze
(wymagana przez Ustawę o dystrybucji ubezpieczeń)

Firma DKB - Dolnośląska Kancelaria Brokerska Dziedzic Dorota z siedzibą przy ul. Groszowa 11lok.3, 58-500 Jelenia Góra
,

zwana dalej Firmą DKB,

to broker ubezpieczeniowy wpisany do rejestru brokerów prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem 00000296/U oraz z numerem zezwolenia PUNU 228/97.
Rejestr jest dostępny pod adresem: https://snu.knf.gov.pl/SNU_ONLINE/
(Aby sprawdzić nas w rejestrze, zaznacz, że szukasz: brokera ubezpieczeniowego, osoba fizyczna wpisz w polach Imię i Nazwisko: Dorota Dziedzic, w polu Numer Zezwolenia wpisz: 228/97.)
Tożsamość prawna Firmy DKB: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
Oświadczenie DKB o otrzymywanym wynagrodzeniu :

Jeżeli dojdzie do zawarcia konkretnej umowy ubezpieczenia i zostanie opłacona składka przez Klienta , to Firma DKB uzyskuje wynagrodzenie brokerskie (kurtaż). Wynagrodzenie brokerskie jest uwzględnione w kwocie składki i wypłacane przez zakłady ubezpieczeń. DKB nie pobiera od zakładów innego rodzaju wynagrodzenia z tytułu wykonania czynności dystrybucji ubezpieczeń. Wysokość kurtażu proponuje zakład ubezpieczeń i wyrażony jest najczęściej jako procentowa część składki u różnych ubezpieczycieli i jest być zróżnicowana.

Z tytułu czynności pośrednictwa przy zawarciu umów ubezpieczenia Firma DKB nie pobiera żadnego honorarium płaconego bezpośrednio przez klienta.

Reklamacje, skargi i pozasądowe rozwiązywanie sporów

W odrębnym dokumencie DKB – Reklamacje i pozasądowe rozwiązywanie sporów zamieściliśmy informacje, co możesz zrobić, w przypadku gdy jesteś niezadowolony ze świadczonej przez nas usługi. Zwróć uwagę, że jeśli Twoje zastrzeżenia dotyczą zakresu udzielanej ochrony ubezpieczeniowej, reklamację powinieneś złożyć bezpośrednio do ubezpieczyciela, a nie do nas. Ubezpieczyciel przekaże Ci swoją informację o postępowaniach reklamacyjnych.

Reklamacje osób fizycznych
Firma DKB jest podmiotem rynku finansowego w rozumieniu Ustawy z dnia 05.08.2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.

W związku z tym, jeśli jesteś naszym klientem – osobą fizyczną poszukującą ochrony (osobą, która wyraziła wolę podjęcia czynności służących zawarciu przez nią umowy ubezpieczenia), ubezpieczającym lub ubezpieczonym, masz prawo złożyć reklamację (czyli dokument zawierający zastrzeżenia dotyczące świadczonych przez nas usług) w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.

Reklamację możesz złożyć:
– pisemnie – osobiście w siedzibie Firmy DKB lub przesyłką pocztową (w rozumieniu Ustawy Prawo pocztowe) na adres ul. Groszowa 11/3, 58-500 Jelenia Góra,
– elektronicznie – mailowo na adres kancelaria@dkbjg.pl

Rozpatrzymy Twoją reklamację i udzielimy na nią odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, później niż w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji (do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem). W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin udzielenia odpowiedzi może ulec wydłużeniu do 60 dni, jednak przekażemy Ci wówczas informację, w której wyjaśnimy przyczynę opóźnienia, okoliczności sprawy do ustalenia i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi.

Odpowiedź na reklamację przekażemy Ci w formie papierowej. Jeśli chcesz otrzymać odpowiedź mailem, poinformuj nas o tym.

Reklamacje osób prawnych

Zgodnie z Ustawą o dystrybucji ubezpieczeń do Firmy DKB jako do brokera ubezpieczeniowego reklamację w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową możesz złożyć również jeśli jesteś naszym klientem będącym osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej.

Rozpatrzymy Twoją reklamację i udzielimy na nią odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od jej otrzymania (do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem). W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin udzielenia odpowiedzi może ulec wydłużeniu do 60 dni, jednak przekażemy Ci wówczas informację, w której wyjaśnimy przyczynę opóźnienia, okoliczności sprawy do ustalenia i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi.

Odpowiedź na reklamację przekażemy Ci w formie papierowej. Jeśli chcesz otrzymać odpowiedź mailem, poinformuj nas o tym.

Skargi

Jeśli masz zastrzeżenia niebędące reklamacją lub jesteś klientem, któremu nie przysługuje prawo złożenia reklamacji, możesz do nas wnieść skargę.
Rozpatrzymy ją nie później niż w terminie 30 dni i udzielimy na nią pisemnej odpowiedzi.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

Na podstawie art. 31 Ustawy z dnia 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich informujemy, że podmiotem uprawnionym dla Firmy DKB do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami jest Rzecznik Finansowy (Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa; https://rf.gov.pl/kontakt).

Firma DKB nie zawiera umów w zakresie dystrybucji ubezpieczeń , ani nie świadczy usług w zakresie dystrybucji ubezpieczeń przez Internet.

Ponadto informujemy, że w przypadku umów zawieranych przez Internet, jeśli jesteś konsumentem, masz prawo skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platformy ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. Platforma dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska. Adres poczty elektronicznej do kontaktu z Firma DKB jest następujący: kancelaria@dkbjg.pl

Informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych:
Administratorem danych osobowych przekazywanych w ramach realizacji umowy na świadczenie usług brokerskich zawartej z Firmą DKB jest Firma DKB - Dolnośląska Kancelaria Brokerska Dziedzic Dorota z siedzibą przy ul. Groszowa 11/3, 58-500 Jelenia Góra. Dokładnie opisane jest to w dokumencie: Polityka Prywatności DKB.

Dolnośląska Kancelaria Brokerska
Dorota Dziedzic
ul. Groszowa 11
58-500 Jelenia Góra
e-mail: kancelaria@dkbjg.pl
tel. 603 892 665
tel. 75 7534703
NIP: 611 103 90 66
Regon: 230433399